TINGGAL JEJAK KORANG KAT SINI EK MY FREN...

Friday, November 12, 2010

Sebutan nombor 1-10 dalam bahasa Thai

Jom belajar bahasa siam
hehe, sawad d kar (sebutan utk perempuan).... sawad d kap pula (sebutan utk lelaki) 2 bermaksud salam sejahtera heeee, ari ni noi nak ajar, cam ner nak sebut nombor 1 sampai ke 10 dalam bahasa Thailand (siam) maklum lah, mama noi kan siam.. tapi noi pandai cikit2 jer..(dai nit noi khar) kecik2 dulu dalam perjalanan noi nak p kampung halaman mama kat Shangrai, Thailand.. perjalanan mengambil masa selama 2 hari, 2 malam.. al-maklumlah nek bas... kitorang suka nek bas daripada naik flight.. leh singah merata tempat dalam perjalanan 2.. heeeee... bermula dalam bas 2 lah, noi dapat hafal nombor2 dalam bahasa siam.. ok2, panjang lebar lah pulak kan..
heeeee.. korang kena belit2kan lidah korang tu ek kalau nak sebut..

1 = nerng
2 = song
3 = sarm
4 = sii
5 = haa
6 = hork
7 = citt
8 = pet
9 = kau
10 = sip


3 comments:

Emilia Emira said...

bley laa mngira kot siam nnt..

CaDLyNN said...

sawad d kar miss noi

maCy said...

nak main polis sentri guna bahasa siam ;D

copyright@segala yang tercatat diatas semuanya adalah Hak Milik MISS3808