TINGGAL JEJAK KORANG KAT SINI EK MY FREN...

Tuesday, July 13, 2010

TERBABAS

ngeri tak korang tengok keta ni terperosok dalam semak bawah pokok pelam... actualy time ni aku yg drive, abah sebelah aku.. nasib tak jadi pape kat kitorg.mula2 aku drive cam biasa, kitorg nak ke pejabat tanah,aku bawa pun dalam 50 jer.. selalu aku mesti tekan sampai 100.. ari 2 entah nape, perasaan aku tak sedap, aku g tau kat abah, ada terdengar bunyi krek2 kat tayar belah depan kiri... after 5 minit.. aku terbabas dengan sekelip mata... handle dah lus abis, nasib ada break berfungsi.. nasib time 2 takder keta kat depan or kat belakang, kalau tak lagi truk..aku dah cuak dah.. mana tak nyer ni kali ke2- terbabas..
 korang tengok tayar dia 2, sampai tergeliat dia.. uis, teruk kan. abis bumper keta depan.. apa2, alhamdullilah, nasib tak jadi paper kat kitorg ber2... kalau aku lajak cikit ke tepi mesti aku hentam pokok pelam 2, betol2 duk sebelah jer...
 cam nak terkeluar tayar 2 kan.. ngeri sangat aku tengok.. 
 
2 abah aku yg duk tengah2 antara 3 org.. still cool, tapi ada sedikit terkejut.. senyap trus abah time 2... aku lagi lah, jantung aku ni laju jer gerak..
gok..sempat lagi aku tangkap gambar kan... hehehe, saja nak ilangkan panik.. still boleh senyum, maknanyer still ok lagi.. org yg lalu lalang kat area c2 mestu tanya, sapa yg drive... aku pun cakap lah aku yg drive... korang naper, aku kan nyer langgar org.. cuma terbabas disebabkan nat lower arm 2 tercabut.. kan salah aku der... wekkk!!! yg paling best, abah aku jawab kat org2 yg perihatan, dengan jawapan yg selamber.. anak salah parking lah..heheheh...
mana p no 7.. urm... dah jatuh dalam semak.. tak per.. nnt aku buat yg baru plat 2.. cantik2 aku buat..
actually kejadian ni dah lepas dah.. dalam 2 bulan lepas.. tapi yg bestnyer... 3 kali aku alami benda ni berturut2.. sebelum 2 dah jadi dah kat selekoh parit buntar.. aku drive sorang2.. nasib tak teruk... pastu kali ke-2 yg ni paling teruk.. ngeri kan.. semunyer gara lower arm.. sakit ati sgt... dah repair pun still jadi.. after 3 minggu jadi lagi kat bagan tiang.. abah aku pun ada sekali.. nnt gambar aku upload.. kasi korang tengok..
apa2 pun alhamdullilah semuarnyer selamat... after this jgn jadi dah lah.. aku dah fobia dah nagan keta perdana ni.. bila drive je skung mesti berhati2.. tekan minyak pun tak sampai 100... heeheheh :)

4 comments:

Ajelip™ said...

seb bek ye xjadi apa2.. Org penang ke?

M[o]M[o]S[u]K[i]E ™ said...

hurmm.. jadi same ngn momo la tu.. shaft dia pth dah kan...
huhs.. thanks god...korg selamat...

miss3808 said...

2 lah, nasib bek, tak p yg tak best nyer 3 kali turut jadi.. org perak..

sapitque said...

aku pon pernah kena nih..
v6 gak.. 3 tahun lepas..
ball-joint di tercabut.. blah kiri gak..
fuhh.. seb baek mase tu baru turun bukit lpas bumper jln.. bawak dlm 30km, ye la.. naek bukit.. otw nk g melaka buka puase kat sane.. mase jadi kul 6.30pm kat semban..
mase tu da plan nk bawak laju kat highway takot tak sempat nk berbuka plak kang.. at last berbuka depan umah cine bukit kat situ.. perghhh..
kalo la aku bawak...

ishh.. tanak crite la.. meremang bile igt balik..~ perghhh..!

copyright@segala yang tercatat diatas semuanya adalah Hak Milik MISS3808