TINGGAL JEJAK KORANG KAT SINI EK MY FREN...

Thursday, October 15, 2009

FrUiT FrOm ThAiLaNd


Pelbagai jenis buah-buahan..



kedai lama, before di upgrate..



hari ni, aku dah start tolong mama aku buka kedai buah kat tg piandang,
tapi petang baru aku g tolong.. hehe...
erm, sampai2 je kedai aku tolong kemaskan kedai
adek wani pun sonok tengok aku datang, dia anak kedai tomyam,
mak dia siam gak.. sama cam mama aku..
erm, aku kemas kedai wani pun tolong, aku sapu, dia pun nak sapu, adui semua keja dia nak tolong, tapi bila dah buat, hampeh... lagi berselerak,, hehe,,.. biasalah budak2 kan..
abah n abang aku dok sibuk mengemas kat sebelah sungai, bersihkan tempat yg dah semak, cam sarang ular..



dalam2 mengemas sempat aku tangkap gambar mama, wani & kedai.. hehe.. abah n abang boy aku tak sempat tangkap gambar..
dulu kedai ni kecik je, dengan usaha abah, dengan pelbagai dugaan & Cabaran
alhamdullilah akhirnyer jadi lah cam ni..
ni pun lum siap sempurna lagi, modal dah habis.. ahaks..
buah-buahan yg kitorg jual import sendiri dari ThaiLand.. g ambik kat padang besar or Hatyai ThaiLand.. Kedai kitorang ada buah tembikai mcm bola ragbi, manis gila, kalau dah biasa beli, comform datang lagi.. hehe.. nenas madu yg besar2 sekilo rm 2.00, jambu tanpa biji, mata meaw, limau madu yg manis, kekadang masam pun ader.. hermmm.. pisang, ubi keledek, mcm2 lagi lah, kang panjang lak nak senarai kan semua...
selain buah, mama aku ada gak jual periuk, tikar, pelas air, narita or toto, kelambu mcm2 lagi lah.. kekadang ada yg tak mampu beli cash, mama bg utang, bayar bulanan.. apa2 pun my mom is tha best lor.. luv u mama...



erm, tak tau lak karang per dah, dah ngantuk ler, LuV This Pic..
sempat lagi aku edit pic ni..
k lah.. adiossss... ™




No comments:

copyright@segala yang tercatat diatas semuanya adalah Hak Milik MISS3808